ანგარიში

2013 წლის 28 მარტს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსმიერ გამოცხადდა 
კონკურსი „საქართველოს ფორუმი  პარტნიორები განათლებაში  2013“  
(Microsoft Partners in Learning Georgian Forum 2013) .მე და ჩემმა კოლეგებმა   გადავწყვიტეთ მონაწილეობა მიგვეღო აღნიშნულ კონკურსში.
 ერთობლივი გადაწყვეტილებით კონკურსში მონაწილეობა მივიღეთ პროექტით „მაშ რაღათ ვართ ღარიბნიო?!“ პროექტი არის ინტეგრირებული ეკონომიკაგეოგრაფია და მათემატიკასთანგავინაწილეთ ჩვენი ფუნქციები, ეს გაწერილია პროექტის გეგმაში. ჩავატარეთ სასტარტო პრეზენტაციასადაც  მე-2 კურსის(მე-11კლასი)კადეტებს გავაცანით პროექტის სახელწოდება “მაშ რაღათავართ ღარიბნიო?!”, პროექტის მთავარი იდეამიზნებირამაც  კადეტთადიდი ინტერესი გამოიწვიაპროექტის თემის შეკითხვის სახითჩამოყალიბება ხელს უწყობს მოსწავლეთა ცნობისმოყვარეობისგაღვივებას და მათ კვლევაძიებისაკენ უბიძგებსილია ჭავჭავაძის ეს სიტყვები დღესაც აქტუალურია.
 იმ დროს , როდესაც საქართველო მდიდარია რესურსებითქვეყანა სიღარიბეში ცხოვრობსპრობლემა მდგომარეობს მასშირომ ჩვენ არა გვაქვს შესაბამისი ცოდნა, რომ შევძლოთ არსებული რესურსების სწორი გამოყენებაამ პრობლემის გადაჭრაში გვეხმარება ეკონომიკამაგრამ ეკონომისტი სწორ გადაწყვეტილებას ვერ მიიღებს მათემატიკისა და გეოგრაფიის ცოდნის გარეშე.
დღეს კი 21- საუკუნეში ისტ ამარტივებს ამგადაწყვეტილების მიღებას. 
კადეტთა სამხედრო ლიცეუმში სწავლობენ  კადეტები საქართველოს სხვადასხვა რეგიონებიდან
სასტარტო პრეზენტაციის შემდეგ მათ მიიღეს გადაწყვეტილებამოემზადებინათ საქართველოს ეკონომიკური მდგომარეობის ზოგადი მიმოხილვა და განეხილათ ის რეგიონებირომელთა განვითარებას  ნაკლები ყურადღება ექცევა -სამცხე - ჯავახეთი და რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი და დაესახათ ამ რეგიონთა ეკონომიკური განვითარების 
პერსპექტივები.
პროექტის ფარგლებში კადეტებმა :
ინტერნეტისა და ლიტერატურის გამოყენებით მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე დაწერეს თემები - საქართველოს ეკონომიკური მდგომარეობის ზოგადი მიმოხილვა
სამცხე-ჯავახეთისადა რაჭა – ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის ეკონომიკური განვითარების პერსპექტივების შესახებ.

შექმნეს საპრეზენტაციო სლაიდები  სამცხე-ჯავახეთისა და რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის შესახებ
შექმნეს პროექტის შემაჯამებელი ვიდეორგოლი

პროექტზე მუშაობისას დასახული პრობლემის გადაჭრისგზების ძიების  პროცესში კადეტებმა ნათლად დაინახესრომ  საჭიროაუფრო ფართო აზროვნებაცოდნა და სხვადასხვა   საგანში მიღებულიცოდნის ურთიერთკავშირიკადეტებმა შეიძინეს და გამოამჟღავნეს პირობისეული ანუ ფუნქციური ცოდნარომელიც უზრუნველყოფსცოდნის ადეკვატურ გამოყენებას სხვადასხვა პირობებში.
პროექტში გამოყენებული აქტივობები მოითხოვს ახალი იდეებისადა ხედვის გენერირებას განსხვავებულ კონტექსტში,შეძენილი ცოდნისპრაქტიკულ გამოყენებასპრობლემის გადაჭრის მიზნით ეკონომიკის,მათემატიკისგეოგრაფიის და ისტ-ის ერთმანეთთან დაკავშირებას.
მათემატიკური მეთოდებისა და პროგრამა Geogebra- გამოყენებით  შეძლენ შეფასების გაკეთება კონკრეტული ფირმისმომგებიანობის შესახებ . მათემატიკის მასწავლებლის მიერ  შედგენილიქნა ეკონომიკური ამოცანებირომლებიც  შინაარსობრივად კავშირშიარის ამ რეგიონებში ეკონომიკის განვითარებასთან.
მოდელირებულ თამაშში “ჩვენი ფირმა” კადეტებმა შეძლესპროექტზე მუშაობის შედეგად მიღებული ცოდნის პრაქტიკულიგამოყენება და კონკრეტული გადაწყვეტილების მიღება.
პროექტზე მუშაობის  შედეგად მიღებული ცოდნა დაგამოცდილება დაეხმარება მათ მომავალში საკუთარი ბიზნესისდაგეგმვაში . ასევე გაუზიარებენ სხვას საკუთარ გამოცდილებას.
პროექტის თემა სცილდება სასწავლო პროგრამასსაკლასოგარემოს . კადეტები დიდი ინტერესით მუშაობდნენ პროექტზემათგანუვითარდათ კვლევითიშემოქმედებითითანამშრომლობითი დაკომუნიკაციური უნარ-ჩვევები.
პროექტში გამოყენებული იყო ჯგუფური მუშაობარომელიცითვალისწინებს თანამშრომლობასსხვისი აზრის გათვალისწინებას,გადაწყვეტილების შეთანხმებულად მიღებასჯგუფის მონაწილეთაშორის ფუნქციები თანაბრად იქნა განაწილებული.
რადგან პროექტის თემატიკა სცილდება საპროგრამო მასალას მათმხოლოდ თანამშრომლობით შეეძლოთ პროექტის განხორციელება -თანამშრომლობა მოსწავლე -მოსწავლემოსწავლე-მასწავლებელი.
პროექტის წარმატებულად განხორციელებას ხელი შეუწყომასწავლებელთა თანამშრობლობამ და შეთანხმებულმა მუშაობამრაც კარგი მაგალითი იყო კადეტებისათვის.
პროექტის განხორციელების გეგმის მიხედვით აქტივობები ისეარის დაგეგმილი,
 რომ ყველა ეტაპი მოითხოვს ისტის გამოყენებას,რომელიც უზრუნველყოფს ახალი ცოდნის კონსტრუირებას და კოლაბორაციას.
ისტის გამოყენებით  პროექტის ფარგლებში შეიქმნა ელექტრონული თვალსაჩინო მასალა .
დასკვნა:  2013 წლის 21 ივნისს ჩვენმა პროექტმა გაიმარჯვა შემდეგ ნომინაციაში „სასკოლო საზოგადოების რჩეულიდაჯილდოება გაიმართა თბილისში შერატონ მეტეხი პალასში.









Комментариев нет:

Отправить комментарий